idagranbeck.blogg.se

"snökaos"

Kategori: Allmänt

Vaknade imorse av att mamma ringde och berättade att nyheterna hade gått ut med att det var snökaos här i Göteborg. Själv ser jag inte ut till vägarna eftersom jag bor på 5:e våningen och tittar man ut genom fönstret ser man bara en massa träd. 
Så då trodde jag verkligen att det hade kommit mycket snö...  Men nja, det kan jag väl inte påstå. Tycker allt har varit lite överdrivet. Fine att spårvagnarna och tågen inte fungerade pga snön på spåren men att (i princip) alla bussar blev inställda hela dagen tycker jag är lite att ta i. 
Det är ju så mysigt. Träden blir så fina med all fluffig snö. Det som skulle vara negativt är väl att jag fryser så sjukt mycket. Men det är väldigt skön att promenera hela vägen till pedagogen, bör göra det oftare. 
 
Idag hade jag inte så mycket att göra. 10:15 började introduktionen på den nya kursen som då börjar imorgon med två föreläsningar. Efter introduktionen träffade jag Jenny och hängde ett tag. 
Snacka om fet bok, skönt att jag slipper läsa den.
 
Gick till Sephora för att hitta en ny foundation, eftersom min gamla som jag köpte när jag var i Thailand är i princip slut (och egentligen alldeles för gammal), samt en ny eyebrow editor. Fick hjälp av en mycket trevlig expedit. Passade även på att bli medlem eftersom det inte kommer vara sista gången jag handlar där.
 
 
Köpte shampo på Lush. Har velat testa det eftersom jag hört så mycket bra om just deras shampokakor. Fick en liten burk med ett balsam som jag ska testa för att se om jag vill köpa den också i framtiden. 
Nu sitter jag och myser i soffan med te och musik. 
 
"True friends stab you in the front"
 
Mina älsklingar i The 1975 har släppt ännu en låt. Älskar den. 
 
Är så sjukt taggad på att se både Bring Me The Horizon & The 1975 på Bråvalla. 
Kommentera inlägget här: