idagranbeck.blogg.se

lågt blodtryck...

Kategori: Allmänt

Jahopp... igår svimmade jag alltså för fösta gången. Känns väldigt konstigt, jag har inget minne av händelsen förutom att jag mådde lite illa och kände mig yr. Sen vaknade jag av att Sara skrek mitt namn.. Fattade ingenting. Vi trodde först att det var en allergisk reaktion mot blekmedlet som jag just då hade i håret, men ringde vårdcentralen idag och fick reda på att det förmodligen var pga lågt blodtryck. hmmm jag har ju inte haft sådana problem innan. Efter händelsen hade jag ont i bakhuvudet och var helt skakis i armar och ben. Imorse när jag sminkade mig upptäckte att jag var väldigt öm om hakan och min vänstra käke (samt att jag hade ett rött märke vid käken)... Jag måste ha slagit i det när jag föll ihop i en hög på badrumsgolvet... (heh låter så himla trevligt, eller vad säger ni?) Jag kommer som sagt inte ihåg händelsen men fått höra att jag slog i huvudet i fallet. Så himla obehagligt.  Tydligen är det vanligt för personer i min ålder att ha lågt blodtryck.. så nu måste jag börja tänka på att dricka mycket vatten samt att träna varje vecka för att undivka lågt blodtryck. Dags att lägga pengar på gym kort haha.
 
Tidigare igår satt jag och skrev (på min hemtenta) på golvet och fick lite sällskap. Saknar verkligen min katt när jag är i lägenheten. 
 
 
Vaknade mellan 06:00-07:00, klarvaken. Körde Sara till bussen och fixade frukost till mig och mamma. 
 
Vid tre-tiden kom Jenny förbi och lagade god mat, fick testa hennes veganska nudelrätt med tofu.
 
Imorgon bär det av till uddevalla för att kolla på lite grejer till lägenheten och på söndag ska jag se på DEADPOOL med Sara, Jenny och Mattias. TAGGAAAAAAA. Ser verkligen framemot den filmen (att Ryan Reynolds spelar Deadpool är ett plus haha).
 
 
 
myyys (hatar mitt "lazy-eye")
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: