idagranbeck.blogg.se

lite updates

Kategori: Allmänt

Då har allvaret börjat. Första dagen på Göteborgs universitet var jag mycket nervös, men vem var inte det? Vi är ca 230 elever så jag har ju inte jättebra koll på mina klasskamrater, men min studiegrupp/basgrupp har jag hyfsad koll på. Det blir tidiga morgonar och sena kvällar, iochmed nollningen och dåliga busstider. 
Det är en stor omställning men jag stormtrivs. Det enda jobbiga är att kurslitteraturen är så dyr (+de dåliga busstiderna).
 
Jag misstänker att jag är laktosintolerant, vilket suger. Men jag mår iallafall inte så dåligt längre. 
 
Min mobil är sönder, så just nu kan jag inte gå någonstans utan min kalender.
 Jag fick meddelande i onsdags om att min mobil var lagad, men när jag väl kom dit var displayen helt sönder. Mycket irriterande, så vi fick skicka in den igen. 
 
 Bussresorna är långa men the 1975 gör det myckeet bättre. 
Kommentera inlägget här: